Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolehlivost technických systémů
Jirgl, Miroslav ; Šedivá, Soňa (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá spolehlivostí technických systémů. Obsah práce lze rozdělit na čtyři základní části. První část práce se zabývá matematickým popisem spolehlivosti. K tomu se používá pravděpodobnost a statistika. Obsahuje definici a vlastnosti náhodných jevů, popis diskrétní a spojité náhodné veličiny a její rozdělení. Druhá část práce se věnuje definici a vyjádření spolehlivosti, typům poruch v číslicových obvodech a spolehlivosti elektronických součástek. Je úvodem do problematiky spolehlivosti. Třetí část práce je věnována tvorbě spolehlivostních modelů a spolehlivostním analýzám. U každé metody tvorby spolehlivostního modelu je uvedena její podstata, stručný postup a na závěr její použitelnost, tedy hlavní výhody a nevýhody. Dále jsou podrobněji popsány dvě nejpoužívanější spolehlivostní analýzy - Analýza způsobů a důsledků poruch FMEA (resp. FMECA) a Analýza stromu poruch FTA. Poslední část práce obsahuje praktický příklad výpočtu spolehlivosti. Zkoumaným objektem je Univerzální nabíječ NiMH a NiCd akumulátorů. Spolehlivost je analyzována pomocí blokového modelu, FTA a FMEA.
Diagnostika spolehlivosti technických zařízení
Bábek, Tomáš ; Pohl, Jan (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá teorií spolehlivosti a diagnostiky . Obsahuje stručné vysvětlení pojmů, které se vyskytuji v odvětví spolehlivosti technických zařízení. Dále je součástí práce určování spolehlivostnich ukazatelů, výpočty pravděpodobností a statistiky pro elektronické součástky. Uvádím zde metody s různými přístupy diagnostiky spolehlivosti. Z nich jsou zde popsány tři nejpoužívanější metody diagnostiky spolehlivosti. První metodou je metoda blokového spolehlivostního modelu. Popisuji zde sériový spolehlivostní model, paralelní spolehlivostní model a jejich kombinace. Její pomocí lze jednoduše vyjádřit, jak každý prvek ovlivňuje celkovou spolehlivost systému. Druhou metodou je metoda FMEA (Failure Mode and Effects Analysis), která se nejčastěji používá při počátcích návrhu systému. Třetí metodou je metoda FTA (Fault tree analysis), která je jednou z klasických deduktivních metod. Metoda FTA je grafický spolehlivostní model daného systému. V závěru této práce je ukázán postup při výpočtu pravděpodobnosti poruchy a dalších ukazatelů spolehlivosti zadaného výrobku (předzesilovač s operačním zesilovačem).
Risk Analysis for Intermittent Water Supply Systems
Alayoubi, Mzayan ; Říha, Jaromír (oponent) ; Munka,, Karol (oponent) ; Tuhovčák, Ladislav (vedoucí práce)
Systémy s přerušovanou dodávkou vody jsou dnes běžně realizovány v některých rozvojových zemích a to z důvodu minimalizace problémů způsobených nedostatkem vody. Proměnlivé hydraulické podmínky v distribučních systémech, nízké tlaky, vysoké riziko kontaminace, plýtvání vodou, nárůst cen, které platí spotřebitelé a poskytovatelé vody, poruchy a problémy při měření spotřeby vody a nepříjemnosti pro spotřebitele s tím spojené, to jsou některé důsledky provozování takovýchto systémů. Za použití Studie nebezpečí a provozuschopnosti HAZOP (HAZard and OPerability technique) byla vyvinuta metodika rizikové analýzy pro systémy s přerušovanou dodávkou vody a byl vytvořen katalogový seznam potenciálních nežádoucích stavů (NS), které mohou nastat v systému tohoto typu. V této práci je také popsáno použití rozvinuté metodiky a Analýzy stromu poruchových stavů FTA (Fault Tree Analysis), která je použita k analýze pravděpodobností a důsledků včetně ohodnocení stupně rizika s nejistotou pro jeden z nežádoucích stavů NS_Nízký provozní tlak
Softwarová podpora analýzy rizik
Mokrá, Radka ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem multiplatformní aplikace pro podporu analýzy rizik. Práce postupně popisuje řízení rizik v informačních technologiích a jednotlivé metody, které se pro řízení rizik využívají a to především takové, které lze vizualizovat. Následně jsou popsány možnosti multiplatformního vývoje. Dále je potom navržena a implementována aplikace pro podporu analýzy rizik. V závěru práce je potom uveden příklad použití.
Simulační modelování elektrických pohonů pro vybrané kritické aplikace
Toman, Jiří ; Jalovecký, Rudolf (oponent) ; Szabó, István (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Disertační práce na téma „Simulační modelování elektrických pohonů pro vybrané kritické aplikace“ je zaměřena na oblast stanovených aplikací v civilním letectví. Vybranou aplikací, na kterou se tato práce zaměřuje, je elektricky poháněné a elektronicky řízené dávkovací palivové čerpadlo, které dodává palivo do leteckého motoru typu APU. Disertační práce ucelenou formou popisuje vývojový cyklus tohoto zařízení a prokazuje splnění všech vyžadovaných kritických funkcí. Při vývoji deklarovaného zařízení jsou maximální měrou aplikovány moderní přístupy z oblasti matematického modelování, simulace, verifikace, monitorování a predikce provozních stavů leteckých zařízení s cílem prokázat vhodnost jejich nasazení s ohledem na snížení času vývoje, snížení vývojových nákladů, prodloužení životnosti, prodloužení servisních intervalů, zvýšení uživatelského komfortu a snížení ceny, a to vše při zachování vyžadované spolehlivosti. Tato práce si rovněž klade za cíl prokázat a ověřit vhodnost nasazení elektronicky komutovaných stejnosměrných motorů do kritických aplikací v oblasti civilního letectví. K tomu je nezbytné navrhnout robustní řízení pohonu, které splní požadavky na stanovenou spolehlivost.
Metody analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel
Novák, Josef ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Nejedlý, Ludvík (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Doktorská práce se zabývá možnými způsoby analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel. Požadavky amerického leteckého předpisu FAR 23 a evropského ekvivalentu CS 23 na certifikaci hydraulických soustav jsou brány v úvahu. Tyto předpisy pokrývají širokou oblast letounů od sportovních až po 19 místné určené pro tzv. sběrnou dopravu. V doktorské práci jsou uvedeny možné vstupy do prediktivních analýz spolehlivosti (testová a provozní data, komerční databáze). Praktická aplikace je provedena na podvozkové hydraulické soustavě vyvíjeného malého dopravního letounu. Je navržena karta poruch pro sběr provozních dat. Hlavní přínos práce by měl být výběr a aplikace nejvhodnějších postupů pro zajištění předepsané úrovně bezpečnosti leteckých hydraulických soustav. Je ukázáno, které postupy jsou vhodné a které nikoliv. Jsou porovnána možná vstupní data pro spolehlivostní analýzy a uvedeny závěry. Složité elektronické soustavy, ale i hydraulické jsou běžnou součástí i menších letadel. Zde se jedná o kategorii, která tvoří hlavní náplň českého leteckého průmyslu.
Funkční analýza konstrukce a vhodnosti použitého materiálu tepelného štítu turbodmychadla z hlediska spolehlivosti v podmínkách provozu běžného silničního motorového vozidla
Dvořáková, Tereza ; Kotek, Luboš (oponent) ; Krbalová, Maria (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením problému s tepelným štítem turbodmychadla pro těžké nákladní automobily. V práci je zahrnut popis prvotního původu problému se zaměřením na ekologické normy a z nich plynoucí nutnost změn v konstrukci turbodmychadla. Dále je krok po kroku popsán postup při hledání příčin selhání součásti s využitím výsledků zátěžových testů a provedených analýz. Převážná část praktické části je zaměřena na použití vybraných nástrojů kvality pro nalezení kořenových příčin selhání tepelného štítu a také na pokročilé materiálové analýzy ověřující výsledky provedených kvalitativních analýz. V závěru práce jsou uvedena navrhovaná a přijatá opatření pro eliminaci opětovného vzniku podobného selhání a doporučení pro další vývoj.
Bezpečné aplikace s mikrokontroléry
Nacev, Nikola ; Beran, Jan (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
Záměrem této práce byly popsat metody návrhu bezpečných systémů, provést analýzu vzniku možných poruch v mikrokontrolérech při dlouhodobém provozu, popsat softwarové a hardwarové metody detekce poruch a aplikovat March testy na mikrokontroléry. Pro aplikaci byly zvoleny testy MATS+, PMOVI a March SS. Vybrané testy byly modifikovány na slovně-orientovanou paměť. Dále byla provedena jejich analýza chybového pokrytí, doby trvání testu a velikosti potřebné paměti programu. Pro analýzu chybového pokrytí byla vytvořena virtuální paměť s funkčními poruchovými modely. March testy byly poté porovnány jak mezi sebou, tak i s jiným vzorkovým testem (checkerboard).
Posouzení lidského činitele při obsluze vybraného stroje
Jakl, Tomáš ; Rozehnalová, Jana (oponent) ; Kotek, Luboš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na spolehlivost lidského činitele při obsluze výrobního stroje. V první části jsou uvedeny základní legislativní požadavky na bezpečnost a spolehlivost práce. Ve druhé části je pojednáváno o spolehlivosti lidského činitele spolu s popisem vybraných metod pro posouzení spolehlivosti lidského činitele. V závěru rešeršní části je pak uvedena navržená metodologie pro vyhodnocení lidského činitele pro výrobní proces. V praktické části je aplikována navržená metodologie na vybraný proces, což zahrnuje identifikaci rizik a výstupy z vybraných metod. V závěru práce jsou pak doporučeny preventivní opatření pro eliminaci zjištěných rizik.
Rozšíření analýzy rizik v systému RTC
Filičko, Dávid ; Trchalík, Roman (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Táto práca pojednáva o rizikách, čo riziko predstavuje a aké sú metódy analýzy rizík so zameraním na metódy HAZOP, FMEA, ETA, FTA. K záveru práce je popísaný systém RTC s návrhom  a implementáciou rozšírenia pre tento systém.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.